Reklámköltés: már a digitális a reklámpiac legnagyobb szelete

A múlt héten (március 2.-3.) megrendezett Evolution és Mobile Hungary konferencia egyik legfontosabb pillanata az volt, amikor a Magyar Reklámszövetség bejelentette a 2015-ös reklámköltési adatokat. Kiderült, hogy tavaly először haladták meg az online hirdetésekre költött reklám pénzek a TV-s szegmenst. Mindkét terület erősödött 2014-hez képest, de az online erősebben nőtt, mint a TV.

2015 reklámköltés vs. 2014 reklámköltés
Forrás: MRSZ.hu

Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke nyilatkozta: „A várakozásoknak megfelelően a tavalyi évben többszörös mérföldkőhöz érkezett a hazai digitális reklámpiac: immár Magyarországon is a digitális a reklámpiac legnagyobb szelete, számszerűen most először haladja meg az 50 milliárdos szintet (14%-os növekedéssel 56 milliárd forintosra bővült), és kiegyenlítődött a belföldi és globális szereplők súlya, akik tehát fele-fele arányban osztoznak a költésekből a digitális reklámpiacon. Az IAB Hungary Adexpect felmérés alapján 2016-ra további kétszámjegyű növekedést várnak a piac szereplői.”