Eletmod portálok uralma a nők körében

Életmód portálok uralma a nők életében

Budapest, 2014. május 26. – Hazánk egyik legolvasottabb női életmód portálja, a Bien.hu 2014 áprilisában 2800 internethasználó nő körében végzett közvélemény-kutatást, amelyben arra kereste a választ, hogy napjainkban a hölgyek mely tömegkommunikációs csatornákat kedvelik leginkább, mik a legfőbb hírforrások, valamint milyen rendszerességgel tájékozódnak és mely témákkal foglalkoznak a legszívesebben a lifestyle internetes oldalakon.

Eletmod portálok uralma a nők körében
Eletmod portálok uralma a nők körében

2800 internethasználó női bevonásával médiafogyasztási szokásokat vizsgált az egyik legnagyobb női életmód portál[1], Bien.hu. A kutatásban főként olyan 18-45 éves, közép- és felsőfokú végzettségű hölgyek vettek részt, akik aktív médiafogyasztók és napi rendszerességgel követik az online médiatartalmakat. A közvélemény-kutatás egyik sarokpontját a női internetezők hírfogyasztási preferenciái adják.

A legnépszerűbb médiatípusok közül, azok tájékozódási célú látogatottságát tekintve a megkérdezettek 69%-a leggyakrabban az online médiumokból, vagy azok mobil verziójáról tájékozódik, ezt követik a közösségi oldalak (19%), majd a televízió (7%), végül pedig a nyomtatott sajtó és a rádió (2-2%). Ez az arány jól mutatja a médiafogyasztási szokások eltolódását. A Bien.hu közvélemény-kutatásából egyértelműen kirajzolódik az internet, mint elsődleges tájékozódási pont fölénye minden korcsoportban.

Mindemellett látható a médiumok közösségi oldalainak egyre növekvő népszerűsége is: a válaszadók közel 20%-a ezt az informálódási csatornát preferálja. Ezzel szemben a táblamagazinok még kevésbé közkedveltek, kizárólag a fiatal, 18-25 éves kitöltők használják tájékozódási célokra.

A tájékozódási gyakoriságot tekintve a megkérdezettek több mint 80%-a szemlézi a médiumokat naponta legalább egy alkalommal, és többségük ilyenkor 10 percnél többet áldoz a hírek böngészésére.

A kérdőív tanúsága szerint a kitöltők 83%-a leginkább az életmóddal kapcsolatos tartalmakat preferálja, majd ezt követik a kulturális (50%), a közéleti (45%), a tudományos (34%), valamint a bulvár (32%) hírek. A sporttal kapcsolatos, gazdasági és politikai témák jócskán lemaradva, 20% alatti népszerűségi index-szel rendelkeznek, a listát pedig a technológiai hírek zárják mindössze 9%-os aránnyal.

E témákat vizsgálva a kutatásból az is kiderül, hogy az életmóddal kapcsolatos hírek minden korosztályban magasan a legkedveltebbek: érthető módon a fiatalabb, 18-35 éves korcsoport érdeklődése a legmagasabb (85%), de a 65 éven felüliek 70%-ának is ez a kedvenc témája. A kultúr hírek népszerűsége az életkor növekedésével kimutathatóan nő, míg a fiatalok mindössze 15%-a érdeklődik a kulturális témák iránt, addig az idősebbeknél ez az arány 50%. A közéleti és gazdasági, valamint bulvár és tudományos hírek minden korcsoportot viszonylag azonos arányban érdekelnek, míg előbbiek a megkérdezettek közel felét, addig utóbbiak a válaszadók több mint negyedét foglalkoztatják. További figyelemreméltó adat, hogy a politikai témák rendkívül alacsony érdeklődésre tartanak számot: a fiatalabb válaszadók között ez a legkevésbé kedvelt téma: mindössze 9%-uk követi figyelemmel a politikai híreket. Az életkor növekedésével ez az arány alig növekszik, hiszen az idősebb korcsoport csupán 26%-ának figyelmét kötik le a politikai hírek. A sport iránt a fiatalabb generációk mutatnak nagyobb érdeklődést, ugyanakkor a legérdeklődőbb, 18-35 éves válaszadók mindössze 22%-át foglalkoztatja ez a téma.

A női életmód portálok legkedveltebb témáit tekintve magasan vezet az egészség témaköre (75%), azt követi az életvitel (67%), a szépség (59%), az otthon és a divat (54-54%). Ezektől némileg lemaradva következik a hobbi, szerelem és család, amelyeket a válaszadók több mint harmada követ különös figyelemmel, a karrierrel kapcsolatos tartalmak pedig legkevésbé ragadják meg a nők figyelmét. Mindezt életkorra levetítve jól látszik, hogy az évek számával nő az érdeklődés az egészség, és csökken a szépség, a divat, a szerelem és a karrier témaköre iránt. Elmondható, hogy az életmóddal kapcsolatos témák minden korcsoportban egyaránt népszerűek, ez pedig magyarázatot adhat a lifestyle médiumok világszerte rohamosan növekvő számára és töretlen népszerűségére.

Érdekesség, hogy annak ellenére, hogy a nők legkedveltebb témái közé tartoznak az egészséggel, életmóddal és szépséggel kapcsolatos tartalmak, a válaszadók csupán 37%-a szokta megfogadni a portálok életvezetési tanácsait.

A Bien.hu kutatása egyúttal arra is válasszal szolgál, hogy melyek azok a kiegészítő tartalmak, amelyeket a nők a leginkább keresnek a lifestyle médiumokon. A megkérdezettek többsége a horoszkópokat, valamint a teszteket részesíti előnyben, de egyaránt népszerűek a szakértői tanácsadások, valamint a nyereményjátékok is. A plusz funkciók vesztesei egyértelműen a fórumok és az internetes játékok, a megkérdezettek mindössze 8%-a találja őket szórakoztatónak.

[1]http://analytics.socialdaily.com/en/toplist/facebook/pages/?countries%5B%5D=HU&categories=Entertainment+website&orderfield=fanCount&search=&interval=Daily

A sajtóközlemény letölthető formában (.docx):
Sajtokozlemeny_Eletmod_portalok_uralma_a_nok_eleteben_20140526

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s